بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

تاریخچه بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

تاریخ انتشار ۱۳۹۸/۰۹/۱۲

بنیاد حامیان دانشگاه تهران در تاریخ 30 اردیبهشت 1393 در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب توانگران و نیک‌اندیشان برای تقویت و گسترش زیر ساخت‌های دانشگاه تهران، با همت جمعی از خیرین نیک‌اندیش و دانش‌آموختگان نیک‌خواه دانشگاه تهران به منظور حمایت از اهداف و مأموریت‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانشگاه به مثابه نماد آموزش عالی راه‌اندازی شد. اولین جلسه هیات مؤسس بنیاد حامیان دانشگاه تهران در خردادماه همان سال پس از برگزاری اولین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران، تشکیل شد.

در همین سال امور مقدماتی و ثبت بنیاد آغاز شد. با توجه به اهمیت شروع فعالیت بنیاد در یک ساختمان مناسب، در اردیبهشت 1394 ساختمان کنونی بنیاد واقع در خیابان وصال شیرازی که یک ساختمان تاریخی است توسط دانشگاه تهران برای بهره‌برداری لازم به مدت 99 سال در اختیار بنیاد قرار داده شد. در همین سال بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد با هزینه بالغ بر 2 میلیارد تومان مرمت، بازسازی و تجهیز ساختمان بنیاد را تقبل کرد و از آبان ماه 1395 دفتر بنیاد در این ساختمان مستقر شد.

بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی

با توجه به قدمت بیش از ۸۰ سال تاسیس دانشکده دامپزشکی در دانشگاه تهران و الزام تاسیس بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی ، مجمع هیات موسس و شورای عمومی بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی در تاریخ در تاریخ 22 مرداد 1397 باحضور آقایان دکتر حسینی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر ساداتی‌نژاد مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه، دکتر وجگانی رئیس دانشکده دامپزشکی و تعداد زیادی از اعضای بنیاد حامیان دانشگاه، اساتید و فعالان صنایع مرتبط به دامپزشکی برگزار شد.

بنیاد حامیان دانشکده دامپزشکی به عنوان زیر مجموعه‌ای از بنیاد حامیان دانشگاه با هدف حمایت از دامپزشکی و ارتقای جایگاه علمی و ساختاری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فعالیت خود را از آن تاریخ آغاز کرده و اتاقی در ساختمان دکتر رستگار که موقوفه جناب آقای دکتر رستگار برای این دانشکده بود، به آن اختصاص داده شد.